Laat je Responsive Website voor je werken

Loop niet meer onnodig klanten mis met een responsive website

Heel herkenbaar: je Twittertijdlijn checken op je smartphone, een top 10-lijstje bekijken, op de link klikken … en niets zien. Of althans, niet iets dat je verwachtte te zien. Of op een pop-up stuiten, cookies moeten accepteren en de knop om weg te klikken niet kunnen vinden. In- en uitzoomen en met je vingers over de veel te ruime pagina navigeren: grrrrr, laat dan ook maar!

Mega-irritant en het zou niet mogen voorkomen. Op een particuliere website slik je misschien de hierboven geschetste knulligheid nog wel. Of je bekijkt de website op je pc of laptop, als je het bezoek kunt uitstellen. Maar van een bedrijfswebsite verwacht je een handreiking naar het bezoek. Zichtbaarheid op de smartphone is daarvan wel een heel belangrijke.

Na een zoekopdracht, een gevonden resultaat en een geaccepteerde meta description op de Google resultaatpagina mag je na een klik van de geïnteresseerde op jouw website niet meer en niet minder dan een openbaring aanbieden. Als je als onderneming je bezoek echt wilt helpen met de aankoop en je de intentie hebt om een klant van hem of haar te maken dan is nare een hobbel in het begin van de klantreis wel het laatste waar je op zit te wachten.

En je bezoek zal dit beamen, door ongeduldig weg te klikken en een keuze te maken uit de overige vind-resultaten. Doodzonde en een deuk in je rendement. Wat kun je hieraan doen?

Is je bedrijfswebsite responsive?

In een blog van zomer 2014  schreven Albert en ik over DE website waarmee je geen bezoekers misloopt. Via zakelijke partner en responsive webbouwer Tom van der Horst boden wij voor een bescheiden bedrag een responsive website aan. En voor Eu 500 verzorgde zij daarbij de content en de basis vormgeving. Een handvol ondernemers maakte dankbaar gebruik van deze aanbieding. Rob Koops bijvoorbeeld: http://www.ulftingenwest.nl/in-het-nieuws

Wil je zelf aan de slag met een responsive website? Kies dan een van de 1001 WordPress templates: deze website is er ook in gemaakt. Trek je browserwindow maar groter en kleiner, met de knop rechtsonderin je scherm als je via een laptop internet. Op een smartphone en tablet past de website zich automatisch aan de schermgrootte van het apparaat aan. Superhandig.

Mobiel winkelen: 24/7 hours a day

‘Mobile has become the ultimate shopping assistant’, zegt Vineet Buch, Director Product Management bij Google Shopping. En hij heeft gelijk: maar liefst 60% van de Amerikaanse feestboodschappen worden per smartphone gedaan. Uiteraard met dank aan vindmachine Google. En aan de Amerikaanse ondernemer die heel goed snapt hoe online werkt. Onze maatschappij ‘anno nu’ is digitaal. En de smartphone is niet meer weg te denken. Iedereen - of binnenkort iedereen - gebruikt er een, en zowel zakelijk als privé.

Het Nederlandse bedrijfsleven is nog niet zo ver. Het gaat wel de goede kant op. Steeds meer ondernemingen zien de nut en noodzaak van online business in en hebben een responsive website.

Responsive Graphic

Een responsive website past zich aan: op ieder scherm zichtbaar dus bruikbaar!

“Mijn bedrijfswebsite is pas 6 jaar oud!”

De websites van het eerste uur zijn gebouwd om goed te kunnen lezen op een pc-scherm. Die schermen waren wat kleiner dan de pc-schermen van tegenwoordig, maar toch breder dan de gemiddelde smartphone. Smartphones en tablets worden sinds 2008 steeds meer gebruikt om online te gaan. De techniek gaat razendsnel, en iedereen heeft een smartphone en steeds meer mensen bekijken websites via een of ander mobiel apparaat. En dat zal zeker niet minder worden! Denk dus na of je website wel of niet afgeschreven is. En investeer navenant. Wij van WebsiteMarketing.nl vinden de bedrijfswebsite de belangrijkste marketingtool: een klantreis begint steeds vaker op Google!

Zorg dat jouw website ook op een mobiel apparaat werkt

Beste ondernemer, maak je website responsive, of laat dit doen. Want op het moment dat “het niet goed werkt” is je bezoeker, je potentiële klant binnen een paar seconden weg. Verder surfend naar… misschien wel de concurrent! En dat wil je natuurlijk niet. En denk nou niet dat “alle websites dat vanzelf zouden moeten kunnen”. Leuk bedacht, maar zo werkt het niet. Het gaat nou eenmaal niet vanzelf.

Aanpassing aan de afmetingen van het apparaat

Tijd voor actie dus. Hoogste tijd, vinden wij. Tijd voor een responsive website! Een responsive website blijft op elk scherm goed leesbaar en bruikbaar. Daarbij maakt het dus niet uit of je de website op tv, pc, tablet of mobiele telefoon bekijkt. De responsive website past zich aan de afmetingen van deze apparaten aan.

Loop geen klanten mis

Denk je net alles gedaan te hebben; de content op je site is vindbaar (zoekmachineoptimalisatie), overtuigend en aantrekkelijk, je zet social media in… en dan nu dit weer?! Is het nog niet genoeg??? Nee! Wij zijn ervan overtuigd dat een responsive website ervoor zorgt dat je geen klanten misloopt. Het voorkomt ergernissen bij je websitebezoeker; jouw (potentiële) klant! Hoe makkelijker je het maakt voor je klant, des te eerder zal deze tot aankopen overgaan. Zo simpel is het. Anders gezegd: wat heb je aan veel traffic op je site, als het gros zo weer verdwenen is “omdat het niet werkt”… Niets toch? Zonde van de investering. Weggegooid geld.

Bekijk jouw website nu nog eens en wees heel kritisch: ben je echt tevreden? Zullen we een keer samen naar je site kijken? Neem dan even contact met ons op voor een afspraak.

No Comments Yet.

Leave a comment