Hoe meer bezoekers hoe beter, denken ondernemers vaak. Maar, wat heb je aan een dagelijkse stortvloed van bezoekers als je niet weet wie het zijn? WebsiteMarketing vroeg 5 gebruikers naar hun ervaringen met LeadSuite. In deel 2 uit een serie van 8 gaan we in op de vraag: wat kan er beter?
Het kan altijd beter. De vraag is of een constante verbetering van een stuk identificatiesoftware inderdaad tot verbetering zal leiden. Jos Langras (Letech) hierover: “Big Data is voor veel ondernemingen een eng en beladen woord. Wat je wilt is Smart Data waar je iets mee kunt! Eenvoudige bezoekgegevens om je CRM-data mee te verrijken en je marketing mee in de praktijk te brengen bijvoorbeeld. LeadSuite is niet alleen een heerlijk beperkte tool die to-the-point inzicht geeft in specifiek bezoekgedrag, het werkt ook snel (real-time) en met de rapportage kun je direct aan de slag. Ideaal.”
Een heerlijk beperkte tool. We zeggen liever ‘een tool met een beperkte focus’. En hieraan zitten zowel voor- als nadelen.
Van Arjen Jansma, directeur / register taxateur RéBM Bedrijfsmakelaardij, mag het wel iets specifieker: “LeadSuite werkt niet helemaal zoals ik wil. Ik zou graag bezoekresultaten geclustered willen hebben aan opbjecten, i.p.v. nu aan pagina’s. Misschien dat Clement dit nog eens voor mij zou kunnen customizen.” (dit is inmiddels geregeld red.)
De mogelijkeden om LeadSuite tailormade en daarmee aansluitend op een specifieke business te maken zijn er. Al hangt daar wel een prijskaartje aan. Een voordeel voor LeadSuite-klanten die genoegen nemen met de basis zoals die er is, is dat de gebruikersinzichten terug kunnen komen in de volgende versies. We staan open voor kritiek en feedback. De klant staat centraal!
Nog niet in de cloud
Arjen heeft nog een punt om over na te denken: “Wij werken volledig in de cloud en LeadSuite werkt op een standalone PC. Dat beperkt ons in de informatieuitwisseling en snelheid van werken. En als ik nu toch bezig ben: “Jammer dat er nog geen versie voor smartphone is. Ik ben nu genoodzaakt mijn laptop mee te nemen als ik ‘on the road’ ben en toch behoefte heb om te weten wie mijn bezoekers van vandaag zijn.” Een ervaring die ook Jos Langras heeft.
Jos vult aan: “Ik wacht op de versie van LeadSuite die op Android of iPhone werkt. Er is een beta beschikbaar die ik met grote interesse volg. Het zou voor veel ondernemers zomaar de doorslag kunnen zijn om voor LeadSuite te kiezen. We zitten Anno Nu niet meer aan ons bureau vast maar zijn ambulant. Voor mij geldt: mijn smartphone is mijn belangrijkste businesstool geworden.”
Clement Keyzer: “Ik begrijp de noodzaak van bovenstaande volkomen. Ook ik ben volkomen afhankelijk van mijn iPhone. Wie niet? In de huidige opzet van Keyware / WebsiteMarketing ben ik nog niet in staat om de ontwikkeling van LeadSuite aan derden over te dragen. Het is wel een grote wens. Maar daarvoor zullen we eerst nog een stapje moeten groeien.”
Directeur Arjan Ankerman van Elba Rec is een kritisch gebruiker: “Onze organisatie is eigenlijk te breed van opzet. We zouden de toepassing specifieker kunnen maken maar we kiezen ervoor om het proces na LeadSuite beter in te richten en onze online berichtgeving aan te passen. Voor bedrijven met een eenduidiger aanbod of heldere dienstverlening is LeadSuite perfect toe te passen voor warm bellen en acties toespitsen op bewezen bezoekgedrag.”
“Het zou fijn zijn als we tot op detailniveau de persoon konden achterhalen. Maar dat is legaal niet mogelijk. Behalve als de LinkedIn-profielen in de rapportage voorkomen, en dat is nu niet altijd het geval. Elba Rec is bezig met de inrichting van het traject na LeadSuite. Dat is voor iedere organisatie een zelf op te lossen vraagstuk”, aldus Arjan.
En daarmee komen we op een punt waar meer bedrijven – en dus ook onze klanten – mee zitten: contact maken aan de hand van de rapportage. Hoe pak je dat aan als je weet wie je bezoek is?
Hierover in deel 3 meer: “Wat doen onze klanten met de data uit LeadSuite?
In deel 1 http://www.websitemarketing.nl/waarom-gebruiken-onze-klanten-leadsuite/ van deze serie vertellen onze klanten Arjanne van Leeuwen (De Observant), Arjen Jansma (RéBM Bedrijfsmakelaardij) en Jos Langras (Letech) waarom zij LeadSuite gebruiken.
Met dank aan:
Letech - ontwikkelaar van BIOS+ voor verkoopgedreven en dienstverlenende organisaties. Met brede kennis van Data Driven Marketing en Location Intelligence, verdient Letech haar sporen voor (inter)nationale opdrachtgevers in diverse branches.
Elba-Rec biedt een totaalpakket van marketing, communicatie, data, netwerken en kennis op het gebied van stedelijke ontwikkeling en inrichting, economie en vastgoed.