Case Study KeyWare LeadSuite
Hoe meer bezoekers hoe beter, denken veel ondernemers. Maar, wat heb je aan een dagelijkse stortvloed van bezoekers als je niet weet wie het zijn? WebsiteMarketing vroeg 5 gebruikers* naar hun ervaringen met LeadSuite.
Deel 4 uit een serie van 8: Handigheidjes en de dagelijkse bijdrage aan je commercieel overzicht?
“Het is vaak verrassend om te zien wie onze website bezoeken. Soms zijn het concurrenten en klanten. Maar meestal zijn het nieuwe bezoekers. De pagina’s die ze bekijken geven inzicht in hun behoeften en interesses.”, vertelt René Baert, directeur van Easylon Loon & Salaris.
“Ik weet nu wie ik kan bellen. De dagelijkse rapportage geeft mij daarvoor het inzicht aan. Iedere dag ontvang ik een PDF in mijn inbox. Daarin staat wie welke pagina’s heeft bezocht, en hoe lang. Het is voor mij geen hogere wiskunde om daar de behoefte uit te destilleren.”
René komt met de hulp van LeadSuite te weten wie hij wanneer kan bellen. Sales is met name relatiemanagement, weet hij. Hij vindt het prettig om zijn klanten goed te kennen. Zo help je je webbezoek met hun aankopen. Dat ging vorig jaar (2014) nog heel anders:
“Ik gaf maandelijks duizenden euro’s uit aan papieren mailings die eigenlijk steeds minder resultaat en dus rendement opleverde. Ik ben ermee gestopt, het kan nu echt niet meer. Ik zet nu TrustPilot https://nl.trustpilot.com/ . Met de quote’s die ik op mijn website plaats zou ik eigenlijk nog meer kunnen doen. Bijvoorbeeld op onze sociale media. Adwords werkt ook goed. Ik ben op dit moment tevreden met de mix. Al zou ik iets meer uit m’n belacties willen halen.”
Het is slim om wat betreft je online marketing een mix van voor jou effectieve middelen in te zetten. De keuze welke tools je het best kunt gebruiken is lastig. Verdiep je er niet te lang in en probeer, probeer en probeer.
René is niet de enige ondernemer die zijn marketing en sales in huis doet. Jos Langras van Letech: “Ik heb, net zoals veel Nederlandse bedrijven, geen marketingafdeling tot mijn beschikking. En dat hoeft ook niet. Met de gegevens uit LeadSuite kan ikzelf prima uit de voeten. Het geeft me inzicht om mijn hapklare brokken voor marketing klaar te zetten.”
Ook hier de inzet van een slimme mix van tools die bedrijfsspecifiek werken.
“Grappig. Ik zie met name mijn klanten terug in de rapportage. Daar kan ik echt iets mee: ze krijgen van mij voortaan input op maat.”
En hoe ziet die input ‘op maat’ er dan uit?
Arjanne van Leeuwen, marketing manager bij De Observant: “Nabellen van webbezoek was nog nooit zo makkelijk. Ik vraag de bezoekers waarmee ik hen kan helpen en met 8 van de 10 ontstaat een prettig gesprek. Dat dit uiteindelijk business oplevert, lijkt mij duidelijk!”
Voor De Observant betekent dit zaal- en podiumverhuur. Persoonlijk contact is ook gelijk in de roos. Je kunt immers direct boter bij de vis doen.
Voorbeelden van afstandelijker contact:
- - mailbericht met persoonlijke vraag
- - uitnodiging sturen, bijvoorbeeld voor een event of voor een gesprek
- - product- of dienstgerichte brochure sturen (papier of PDF)
- - vermelding in social media, bijvoorbeeld met een quote.
Het is aan de marketeer om hier creatief in te zijn.
Albert Mensinga / @AlbertMensinga
Waarom gebruiken onze klanten LeadSuite?
In deel 1 http://www.websitemarketing.nl/waarom-gebruiken-onze-klanten-leadsuite van deze serie vertellen onze klanten Arjanne van Leeuwen (De Observant), Arjen Jansma (RéBM Bedrijfsmakelaardij) en Jos Langras (LeTech) waarom zij LeadSuite gebruiken.
Wat kan er volgens onze klanten beter aan LeadSuite?
In deel 2 http://www.websitemarketing.nl/er-volgens-klanten-beter-aan-leadsuite vertellen onze klanten Arjen Jansma (directeur / register taxateur RéBM Bedrijfsmakelaardij), Jos Langras (Letech) en Arjan Ankerman (Elba Rec) wat er beter kan aan LeadSuite.
Wat doen onze klanten met de data uit LeadSuite?
In deel 3 http://www.websitemarketing.nl/wat-doen-onze-klanten-met-de-data-uit-leadsuite leggen onze klanten Arjanne van Leeuwen (De Observant), René Baert (Easylon Loon & Salaris) en Jos Langras (Letech) uit wat zij met de data uit LeadSuite doen.
Met dank aan:
De Observant - Borrelen, netwerken, vergaderen, muziek & cultuur in ruim 500 jaar geschiedenis met gastvrijheid. De Observant is gelegen in hartje Amersfoort en is een unieke locatie voor evenementen.
Letech - ontwikkelaar van BIOS+ voor verkoopgedreven en dienstverlenende organisaties. Met brede kennis van Data Driven Marketing en Location Intelligence, verdient Letech haar sporen voor (inter)nationale opdrachtgevers in diverse branches.
Elba-Rec biedt een totaalpakket van marketing, communicatie, data, netwerken en kennis op het gebied van stedelijke ontwikkeling en inrichting, economie en vastgoed.
RéBM Bedrijfsmakelaardij - volledig gespecialiseerd in bedrijfshuisvesting. De makelaars van RéBM zijn proactief en denken als ondernemers en brengen elke zaak in beweging.