Krijg inzicht in je online strategie met de Online Presence Scan
Uitdaging nummer 1 voor ondernemers: hoe verdien ik nou eindelijk eens geld aan mijn online bezoekers? Vaak heb je al duizenden euro’s uitgegeven aan prachtige websites en -shops, Facebookpagina’s, Twitteraccounts en digitale nieuwsbrieven, maar: “Wanneer komt die investering ’ns terug?” Het antwoord ligt in een haarfijn inzicht in 18 succesfactoren. De unieke onderzoekstool Online Presence Scan geeft dat inzicht.
De champagne na de lancering van een website is nog niet uitgebubbeld, of de twijfel slaat al toe. Je hoopte op een enorme toeloop van enthousiaste klanten die grif zouden gaan kopen. Ook hoopte je op dagelijkse social-mediapret met fans en vrienden die jouw producten wereldwijd - of in elk geval in Nederland - aanbevelen. Op heerlijke business in een nieuwe economie, met helder licht aan het eind van de tunnel.
Verbeterpunten online strategie bepalen
Dat valt vaak tegen. Veel briljant vormgegeven websites hangen er na een tijdje verloren bij op het web, de sociale kanalen zijn leeg en verlaten. En oh ja, de investering ging in rook op. Resultaat: teleurstelling, frustratie en uiteindelijk apathie: “Zie je wel dat het internet voor ons niet werkt.” Maar de oorzaken zijn wel goed te achterhalen. Succes op het internet is namelijk niet alleen afhankelijk van goede teksten, fraaie foto’s, slimme zoekmachine optimalisatie of een supersnel werkende webshop. Met de Online Presence Scan kun je bepalen wat de verbeterpunten van je online strategie zijn.
Succesfactoren
Er zijn 18 factoren die het succes bepalen: van continuïteit en verrassing in de content tot mobiel gebruiksgemak, nauwkeurige bezoeksmetingen, strategische e-mailmarketing en een nauwgezette afstemming tussen de site(s) en de sociale kanalen.
Honderdveertig criteria
De Online Presence Scan is een bijzondere methode die al deze factoren op maar liefst 140 criteria toetst. De door het Hilversumse bedrijf Lunenborg.com ontwikkelde aanpak zet professionals aan de slag om alle lopende online activiteiten grondig te beoordelen en van een score te voorzien.
Verbeterplan Online strategie
Het resultaat is een grafisch model waarin de ondernemer in 1 oogopslag ziet op welke factoren winst is te behalen. Wat goed is, hoeft niet te worden aangepakt, maar lagere scores zetten aan tot aanbevelingen en een verbeterplan. Met als doel om stap voor stap de pijnpunten in de online strategie weg te nemen, en uiteindelijk de investeringen wél te gaan terugverdienen.
Meer weten over de Online Presence Scan? Neem contact op met WebsiteMarketing.nl of download de brochure.
Vul hieronder je naam en e-mailadres in om de brochure te downloaden
[email-download download_id="2913" contact_form_id="2923"]